efter månaders kämpande, äntligen!

Ooo, efter att i över nio månader fått höra att din son behöver känna din doft, att han inser att ni inte är samma person och att ni kan försvinna, som anledningar till varför han inte sover som han ska och varför han har kramper i magen, trots att vi påtagliga gånger hört av oss och bett om stöd, råd och hjälp. Sista bvc besöket fick vi återigen veta att vår son nog bara behöver ligga emellan oss och att han inte sover för att han är rädd och orolig för att han insett att vi är olika människor, att vi inte sitter ihop, att vi kan försvinna och nästa steg var barnpsyk för att se vad vi kan ändra i våra rutiner för att Vincent då ska kunna få en ostörd nattsömn.

Natten till i söndags kom kamperna då Vincent vaknade ca var tjugonde minut och illvrålade och vek sig dubbelt.
Natten till måndag var lugnare, men ändå hektisk och fylld med kramper.

På måndag kom kamperna även under dagen. Då kunde han sitta och leka och skratta och fem sekunder efter vika sig dubbelt av smärta i sin mage. Akut ringer jag vill bvc som i vanlig ordning inte kan prata, inte har tid etc.
Ringer istället barnavdelningen på lasarettet och berättar om symptom och dylikt, informeras om att det är lugnt, dom har tid onsdag och att jag inte behöver oroa mig.

Idag under mitt besök så blir läkaren och sköterskorna illa till mods när dom får höra vilka råd bvc gett oss.
Äntligen blir man tagen på allvar, tack och lov, för idag var kamperna så ihållande att Vincent skakade och vrålade av det.

För övrigt, troligen mjölkallergi, och han har sovit från vi lagt honom och sover än. <3

Ja många kanske redan listat ut det efter första meningen, men för en nybliven mamma och mamma överhuvudtaget så är det underbart att förhoppningsvis kommit till grunden med detta och tårarna som rann inne hos läkaren tidigare idag var fyllda med tacksamhet och extrem extrem lättnad för m!våra nätter och främst för mitt lilla hjärta! Åh <3



Kommentarer
mamma/mormor

Jag önskar er allt väl och måtte det bli riktigt riktigt bra så att lilla trollet kan springa och busa med kusiner och familj och må bra! Älskar er så otroligt mkt.

2013-03-04 @ 20:17:20
Sara Modigh

Hejsan, Vilken fin blogg du har. Jag undrar om du kan gå in och lämna en kommentar på min blogg http://saramodigh.bloggplatsen.se/ så jag får din url-länk. Kan inte se den från sidbyte.se

2013-06-05 @ 00:49:08
URL: http://saramodigh.bloggplatsen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0